Förra veckans mat #14

 Dags igen för maten som vi åt förra veckan. Jag fortsätter ett par veckor till så får vi se hur det blir sedan.

Vecka 14

Måndag, Annandag påsk: Vi åt en rejäl frukost på hotellet så lunchen tog vi när vi var hemma igen, korv och mos på Sibylla. På kvällen blev det mackor och te. 

Tisdag: Köttbullar, potatis och sås. På kvällen blev mackor med makrill och te.

Onsdag: Ugnsstekt lax med spenat och parmesan och potatis. På kvällen blev det korv och bröd. 

Torsdag: Minestronesoppa från Viktväktarna. På kvällen åt jag omelett med zucchini och svamp och C tog det sista av Jansson och ett par köttbullar.

Fredag: Då blev det resten av laxen till lunch och på kvällen åt vi tacos. 

Lördag: Minestronesoppan till lunch. På kvällen blev det svamprisotto. Helt italienskt i dag för jag drack italienskt rödvin till risotton. Lite franskt blev det också kom jag på, jag gjorde Madeleinekakor till fikat och tog lite Comté efter maten på kvällen.

Söndag: Till lunch kassler- och broccoligratäng från Viktväktarna. På kvällen tog jag det sista från minestronesoppan och C åt tacosresterna.

När det gäller risotton kör jag grundreceptet från Zeta som jag länkat till ovan. Jag brukar steka champinjoner, cirka 250 g och lite persilja över. När risotton börjar bli klar blandar jag i svampen. Så gott är det så pröva gärna det!




Minestrone finns det ju hur många varianter som helst men jag brukar oftast köra på denna varianten, som jag tycker är god.





Hoppas ni hittar något här som ni vill testa!

Kommentarer

Populära inlägg