Casaloda tipsar!

I dag tänkte jag tipsa om lite olika saker. 

Feedly Classic

För att hålla koll på bloggar och nya inlägg har jag genom åren använt Bloglovin. Tyvärr så funkar den knappt nu för tiden, så i stället använder jag en app som heter Feedly. Den fungerar på samma sätt som Bloglovin och det gör att jag numera kan följa mina favoritbloggar och inte missar några inlägg. Precis som i Bloglovin kan man spara inlägg som man är intresserad av i olika kategorier. För min del är det recept på mat, kläder, hem som inspirerar och resor bland annat. Jag har appen som heter Feedly Classic på telefonen.




Petra Genco

Petra Genco, en kvinna från Storbritannien, som har massa olika övningar och program på You Tube för kvinnor över 40. Jag gör övningar 3 - 4 gånger i veckan. Hon har många filmer och tröttnar man på en kan man testa en annan. Inga hopp och inga redskap behövs mer än att hon använder hantlar men då tar jag vattenflaskor som jag fyllt med vatten i stället. Jag vet att jag inte kommer iväg till gym och då är ju detta bättre än inget alls.

Bild från instagram

Somebody feed Phil

Och så lite tips att titta på. För mig som gillar både mat och resor är Somebody feed Phil något som jag verkligen rekommenderar. Den går på Netflix och är inne på sjunde säsongen nu. Vi ska börja på fjärde. Han åker alltså runt i hela världen och testar mat från respektive land. Verkar kunna äta hur mycket som helst. Och man får också se mycket som man annars inte ser i reseprogrammen. Jag har aldrig haft någon längtan till Thailand men nu blev jag nästan sugen på att åka till Bangkok. Man blir glad av att se detta tycker både jag och C. 


Bild från Netflix

En dag

Om man i stället vill fälla en tår så kan jag tipsa om "En dag" som också går på Netflix. Så fin!


Bild från Aftonbladet


Ripley

"The talent Mr Ripley" är en film som gjordes för cirka 15 år sedan. Jag har sett den flera gånger bara för att jag älskar miljön i Italien,  bland annat från Amalfikusten. Nu är den gjord som en serie i 8 delar, i svartvitt. Lite synd tyckte jag först för man vill ju gärna se de här miljöerna i färg, men efter en stund så vänjer man sig ändå. Även denna går på Netflix, Ripley



Bild från Netflix



Kommentarer

Populära inlägg