Mera soppa

 I går var det ju torsdag och soppdag och då prövade jag ett nytt recept som jag hittade hos Starwoman.  Den här heter Cowboysoppa och smakade riktigt bra. Påminner lite om den köttfärssoppa jag brukar göra men ändå lite andra ingredienser. Ni har väl inte missat mitt inlägg om soppor jag gjorde för ett tag sedan, där finns många recept på goda soppor som jag brukar göra. 



Cowboysoppan i bild, jag la till en klick creme fraiche på tallriken och en macka till så blev vi mätta. Det blir denna till lunch i dag också. Efter den senaste veckans frossande får vi köra slanka linjen, haha. I tisdags var det ju fettisdagen, onsdag Alla hjärtans dag och då var vi ute och åt lunch, kalvköttbullar i kantarellsås som var så god. På kvällen åt vi en tapastallrik och lite rödvin till det så det har blivit en del festande under veckan. Men i kväll är det ju fredag och då får man ju kosta på sig något gott att äta eller hur? För ett par veckor sedan gjorde jag en svamprisotto som var så god, kanske gör den igen, vi får se. 




Med detta önskar jag en trevlig fredag, ha det fint!

Kommentarer

Populära inlägg