Buono

 Utanför fönstret faller snön ner, ganska stora flingor, en minusgrad och det ser ut som att snön kommer att lägga sig, tyvärr tycker jag. Men det är ju bara början av februari och vintern fortsätter ett tag till.



I det här köket har vi precis ätit lunch. I dag blev det pasta Bolognese, eller Fettucine alla Bolognese som det står i boken Solens hälsa där jag hittat receptet. Boken är skriven av Bo Hagström och Maj-Lis Hellenius. Bo Hagström kanske ni känner igen från Solens mat som gick på TV för många år sedan. Han åkte då runt i Italien och hälsade på hos olika bönder, restauranger  med lokala råvaror, provsmakade och sa alltid ¨buono¨om det han smakade på. Och den köttfärssåsen som jag gjorde i dag var alltså Buono. Jag lägger upp en bild på receptet från boken som jag hoppas går att läsa om man vill testa. 



Uppdatering: Jag kanske ska tillägga att Buono är italienska och betyder god eller gott :) 


Kommentarer

Populära inlägg