Ny matta till matrummet

 För ett tag sedan köpte vi en ny stor matta till matrummet som täcker nästan hela rummet. Till vardags har vi två iläggsskivor i bordet men det finns ytterligare två skivor på vinden och när de läggs i blir bordet 3,20 meter, så det går åt en stor matta här. 



Mattan är ljusgrön med en aning blått i men färgen på bilden här ovan stämmer inte riktigt med verkligheten. Jag är i alla fall riktigt förtjust i färgen och tycker den passar bra till möblerna. 



Jag visar väl resten av matrummet också. Moraklockan i hörnet kommer från C:s mammas föräldrahem och har hängt med i en antal flyttar genom åren. 






Tavlan ovanför skänken är målad av Barbro Bråne som jag köpt på auktion, liksom även krukorna. 





Tavlan ovan är målad av farbrodern till en tidigare arbetskamrat.



Och tavlorna på denna bilden är målade av mig förutom fotot som föreställer mig på maskerad en gång i tiden. 





Kommentarer

Populära inlägg