Lite blandad inspiration

 Vilken sensommar det blev! Känns som att vi haft fint väder sedan vi kom hem från Frankrike. Kanske regnat någon dag men inga större mängder. Härligt med sol och värme ändå, även om man får svettanfall ett antal gånger om dagen.

I dag tänkte jag visa lite som jag inspirerats av på senare tid. Jag börjar med bilden nedan som jag hittat på Galerie Storm. Mycket fint i bilden men ögonen drogs till vasen med rosorna på soffbordet. 




Jag visste att jag hade en något liknande vas hemma så när jag var på torget i lördags köpte jag med mig vita rosor hem  och satte i vasen. Jag blev nöjd och rosorna är lika fina i dag. 






Och på instagram kunde man göra en egen "förstasida" så där hamnade min vas med rosor. 


På instagram hittade jag även inspiration från Gotain, där man kan måttbeställa gardiner. Jag hittade inspiration till sovrummet. Har ju faktiskt sammetsgardiner i liknande senapsfärg i matrummet nu men jag ska testa om jag kan ha dem tillsammans med det gula överkastet.




För tillfället ser det ut så här i sovrummet hos oss.




Vi har följt en serie på SVT play som heter Alan och Amandas italienska husdröm, som finns i två säsonger. De köper gamla ruckel för 1 Euro, som de renoverar och sedan säljs husen och pengarna går till välgörande ändamål. Denna gången var de i Toscana och det är lite kul att titta på eftersom det också är som ett reseprogram. I vilket fall fastnade jag för kaklet som de  satte på spiskåpan. Om jag någonsin får en ny sommarstuga så vill jag ha det här kaklet. 





Lite dåliga bilder eftersom jag tagit ett foto i själva filmen men ni ser kanske ändå. 




Kan man lägga upp en bild på en nästan uppäten salladstallrik? Jag gör det för jag tyckte färgerna var så fina ihop, gult och grönt. Kanske ska måla något sådant?

Det var allt för i dag, ha det så fint!





Kommentarer

Populära inlägg