Påskfirande

 Varje år på påsken är det motormässa i vår stad med besökare från halva Sverige tror jag. Det brukar bli ganska livat men vi har ju inte märkt så mycket av det eftersom vi varit nere i stugan och firat påsk. Förra året flyttade vi under påskhelgen och då märkte jag inte så mycket av det heller. En nackdel när man bor centralt är ju att det blir ganska livligt på gatorna här utanför. I år kommer man också att ha en "fyllevagn" och ridande polis, vilket känns så där. Vi som bor i staden uppmanas att lämna bilen hemma och åka kollektivt, gå eller cykla. 

Jag vill helst bara fly men nu har jag åkt på C:s förkylning, har tappat rösten och mår så där faktiskt. Vi får se hur det blir till påskhelgen.

Vi sålde ju stugan förra året och jag måste säga att jag inte har saknat det så där som jag trodde det skulle bli, men nu när påsken närmare sig gör jag faktiskt det. 

Vi hade ju ofta gäster i stugan under påsken och det blev mycket matlagning. Jag kan sakna det lite nu och även att duka lite fint. 




Här kan man läsa mer om hur vi firade påsken för två år sedan. 




Hur det blir den här påsken återkommer jag till nästa vecka. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg