Tjugonde Knut

 I dag har vi Tjugonde Knut när julen ska dansas ut! Här har i och för sig julen dansats ut för någon vecka sedan så nu är det som vanligt igen. Kylan har hållit i sig förutom i dag då det nästan är slask i stället, vet inte vilket som är bäst men de senaste dagarna har vi i alla fall haft soliga dagar och flödet på instagram har svämmat över alla fina solnedgångar som visats.



En spontanbild från köket häromdagen när solen visade sig lite. I fönstret skymtas en julstjärna men den är försvunnen nu. I stället har det hamnat några stackars pelargoner som jag är tveksam om de överlever.




De stackars pelargonerna har varit inbäddade i en flyttlåda och inte sett dagsljus på länge. Jag har vattnat någon gång under tiden men vi har ju haft minusgrader även på den inglasade balkongen så frågan är om de här stackarna överlever. Jag har klippt ner dem nu och några har hamnat i köksfönstret och en del i "lillarummet" men det slutar nog med att jag får köpa nya pelargoner till våren. Synd, den äldsta pelargonen har funnits med sedan vi köpte stugan, alltså 9 år i år och resten av dem är sticklingar från den. 

Det blev ett besök på torget i dag på förmiddagen. Halva stan ville ha ägg och grönsaker så där var det lång kö. Kul ändå att många väljer det närodlade. 




Nu ska jag slå mig ner i soffan och kolla in ett avsnitt av The Crown, har kommit till sista säsongen nu och bara några avsnitt kvar. Har ni inte sett så rekommenderar jag den, finns på Netflix. 

Det var allt för i dag, ha en fin lördag!




Kommentarer

Populära inlägg