Göteborgsbesök

 Hej! Hoppas ni har det bra i kylan. Vad jag förstår är det kallt i hela landet. Här hade vid -17 när jag vaknade i dag. Känns inte som jag vill gå ut i dag överhuvudtaget men solen skiner från en blå himmel så jag kanske får vänta lite innan det blir en promenad för det kanske blir några grader varmare i alla fall. 

I söndags morse tog vi bussen till Göteborg med ett par vänner. Vi hade bokat in oss på hotell Pigalle, mitt favorithotell i Göteborg. Jag vet inte hur många gånger vi har bott där men jag tippar på ett tiotal gånger i alla fall. Alla rum ser ju olika ut och det är alltid lite spännande hur rummet ser ut den här gången. En gång har det hänt att vi bott i samma rum som tidigare. Mitt favoritrum kan ni se här.


Så här såg rummet ut denna gången



Hej där!






Det bästa av allt är nog att få sitta här uppe i restaurangen och äta frukost med en brasa som sprakar i den öppna spisen. 

Vi hade inga större planer för de här dagarna utan mest att gå runt i staden och sätta sig ner och ta ett glas,  gå ut och äta någonstans och bara vara lite avslappnat. 

Ett stopp blev det på hotell Dorsia som också är en favorit hos mig och C. Vi brukar gå dit och ta ett glas när vi varit ute på shoppingrunda och det är faktiskt som en liten oas att sätta sig där och koppla av efter att ha varit ute i folkvimlet. Det var första gången våra vänner besökte Dorsia och jag tror de gillade det lika mycket som vi gör. Nu var det söndag när vi kom dit och då serverades Afternoon Tea, det får det kanske bli nästa gång om vi är där för det såg riktigt läckert ut. 

Denna gången satt vi här inne som jag tror har varit matsal tidigare. Mycket att titta på runt omkring som ni ser. 









Den här drinken beställde männen in, tequila med grapefrukt och kokosnöt tror jag det var. Smakade på den och den var fantastiskt god. Själv tog jag ett glas chablis som också var väldigt gott. 

I går blev det en liten promenad på stan, men inte så lång, det var cirka -5 men blåste riktigt kallt. Lunchen blev på en annan favorit i Göteborg, Kometen, där vi serverades ugnsbakad torsk med fänkålskryddad kål och potatispuré eller fläsk i löksås. Alla var nöjda med sina val, fisken var väldigt god med fänkålskryddan, får jag nog försöka göra själv.

Efter lunchen tillbaka till hotellet och hämtade våra väskor och sedan var det dags att sätta sig på bussen och åka hem. Härligt att komma iväg lite. 

Såg nu att jag fått ett mail från Pigalle med en enkät där man kunde vinna en ny hotellnatt, så den ska jag fylla i nu.

Ha det fint! 




Kommentarer

Populära inlägg