På utflykt i sensommarvärme

 Då var det måndag igen, en mulen sådan men ändå varmt här. Förra veckan var det också väldigt varmt och soligt och det slogs värmerekord på värmerekord runt om i landet. C hjälpte till med lite arbete i vår förening i början på veckan så då fick vi vara hemma. På torsdagen hade vi packat en väska och åkte ner till Halmstad, eller närmare bestämt Ringenäs hotell och golfklubb som ligger någon mil utanför Halmstad. Ingen av oss spelar golf men det ser väldigt fint ut på bilderna och det ligger nära havet också. 

Vi kom dit vid 11-tiden och hade tur och fick checka in redan då. Jättefint rum med utsikt över golfbanan och även havet en bit bort. Strålande solsken som sagt och massa folk som var där och spelade. 





Vi stannade kvar på hotellet och åt lunch innan vi for vidare. Tog foto på min carbonara som nog var den godaste jag smakat. Här var det ett bakat ägg till som jag aldrig ätit tidigare och det var nog nästan bättre än den vanliga äggulan det brukar vara.

Vi for sedan ner till havet och satte oss i solstolarna och njöt även om det blåste ganska friskt. C badade men som vanligt satt jag kvar i solstolen och lyssnade på min bok. Lugnt och skönt och inte många som var där en vanlig vardag i september, ja det var vi och några andra pensionärer. 

 Vi åt på hotellet på kvällen också. Väldigt god mat måste jag säga. Ganska mycket folk som bodde över och jag tror de flesta var golfspelare. 

På morgonen efter frukosten checkade vi ut och åkte sedan till Haverdal där vi var över dagen tidigare i somras. Lika skön och lugn dag här och jag fortsatte med min bok i lurarna under parasollet. 


Så skönt att kunna åka iväg så här, att passa på när vi har fint väder. 

Helgen fortsatte med fint väder och lördagkvällen slutade på balkongen med ett glas rosé. Kanske sista gången den här säsongen?










Kommentarer

Populära inlägg