Det börjar närma sig!

 Ja semester kanske man inte kan kalla det när man är pensionär, men lite ledigt från vardagen blir det snart i alla fall. Vi ska resa i väg till Frankrike och fira när min syster fyller jämnt! Återkommer till det längre fram tror jag. Senaste utlandsresan var ju i maj när vi åkte till Mallorca men denna gången blir det alltså Frankrike. 




Som jag skrev sist åkte vi iväg i torsdags ner till västkusten. Det slutade med att vi på årets varmaste dag hamnade i Haverdal ett par mil utanför Halmstad. Här var jag ett par somrar som barn när vi hyrde in oss i ett stort hus med 3 lägenheter. Kvällarna tillbringade vi på Margits kiosk där man kunde spela minigolf och jag tror också det fanns en bowlingbana där. Kiosken finns kvar än i dag och är kvar i samma familj. 





Så här långt hann jag skriva i måndags. Jag blev avbruten av att telefonen ringde och sedan skulle jag och min syster ta med oss mamma för att köpa kläder. Det gick bra och hon hittade en hel del. Vad som hände sedan tror man knappt är sant. När vi kommit ut från snurrdörrarna i köpcentret vände hon på huvudet för att kolla efter bilen, tappade balansen och föll handlöst ner i betonggolvet och slog bland annat i huvudet, armbåge och höft. Dessutom åkte jag själv med i fallet och är nu ganska blåslagen i armbåge, axel, bröstkorgen och höften. Hamnade efter många om och men på akuten med mamma som ändå var förvånansvärt okej. Efter röntgen av huvudet fick hon åka hem till sitt boende igen. 

Tänker naturligtvis på vad som kunde hänt och får ju ändå säga tur i oturen. Nu hoppas jag bara att mina blånader ska tonas ner lite men det verkar gå segt.

Ha en fin helg så ses vi framöver!


Kommentarer

  1. Men fy, vilken otur ni hade men jag är glad över att ni inte skadades mer. Min mamma hade svårt med såna dörrar som öppnar sig när man närmar sig. Hon fattade inte att man måste fortsätta gå utan stannade, så när dörren stängdes slog den ner henne. Två gånger hände det. Hoppas ni har en fin semester i Frankrike.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg