Hemma igen!

 Hola! 

Nu är jag hemma igen efter en vecka på Mallorca. Fint väder och lagom varmt men det har det ju varit här hemma också i och för sig. Ändå skönt med lite miljöombyte och Mallorca är en ö vi trivs bra på. Här kommer lite bilder från veckan.




På den här baren brukar vi ta ett stopp för vätskepåfyllning vid promenaden.








Frukosten avslutas alltid med de här goda frukterna




El Camino inne i Palma som blivit så populärt att man måste boka bord. C och jag har varit här några gånger tidigare men det var första gången för våra vänner som var med. Jag kan lova att det är en upplevelse att sitta vid de här barstolarna. Är man i Palma så är det måste att gå hit. 




Kroketter med skinka och ost 





Friterad zucchiniblomma fylld med getost, underbart! Våra vänner var lite skeptiska men efter att ha smakat på den är det ett av de största minnena från resan.







Den här dagen var det regn och åska och sol, vi fick satsa på ett fönsterbord







Sista dagen var vi uppe lite tidigare och fick då se soluppgången. Tack Mallorca för den här gången, vi ses igen!

När vi kommit hem blev det lite hektiskt för jag började jobba dagen efter med ett nytt tillfälligt arbete, inte så bra tajmat men det gick bra. Nu är det jobb ett par veckor och sedan är jag ledig igen. 


Kommentarer

  1. Så härligt det ser ut och jättefina bilder! Den friterade zucchiniblomman ser ju rätt udda ut, men jag litar på att den var god 🥰 Jag har aldrig varit i Palma, men hoppas komma dit också vartefter. I våras var jag och Calle i norra Spanien och utforskade Bilbao, Santander och några mindre orter omkring. Så vackert i Spanien. Hoppas allt är bra med dig och tack för din fina kommentar på mitt inlägg jag skrev igår. Jag har verkligen saknat att komma in till dig och läsa i bloggen och nu kommer jag tillbaka så fort orken bara tillåter. Stor kram fina du 💖🥰💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack allt bra här med mig! Kul att läsa om att ni varit i norra Spanien, jag är själv lite intresserad av en resa dit, skulle gärna vilja besöka San Sebastian och alla tapasbarer. Hoppas allt är bra med dig och tack för dina kommentarer här hos mig. Trevlig helg! Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg