Mat med mera

 Jag sticker emellan med lite mat i reserapporteringen. Det var ju så att vi blev sjuka allihop under semestern i halsont och förkylning. Det förtar ju udden lite men vi var ändå inte så sjuka att vi var liggande även om det blev en vilopaus då och då.

Förkylningen satt kvar när vi kom hem och dagen efter gjorde jag en soppa på det vi hade hemma. Hittade ett recept som passade bra in på ingredienserna utom kålroten. Den blev riktigt bra och passade bra när man känner sig lite dassig. Vet att en del tycker att man bara kan äta soppa på vinterhalvåret men här äter vi hela året. Så gör man ju också i medelhavsländerna där soppan ofta är ”förstarätten” vid måltiderna. 



Krämig rotfruktsoppa med gräslök, så len och god blev den. Tyvärr hann jag ju börja äta innan jag knäppte bilden.

Efter vi kom hem från resan har vi inte gjort så mycket även om vädret har varit hyfsat. Vi tänkte förra helgen att vi skulle åkt ner till västkusten men vi kände oss inte riktigt fit for fight så vi hoppade över det. Häromdagen kände jag mig bättre men sedan i fredags började det igen och i går hade jag lite lätt feber och värk i leder så jag sov bort nästan halva dagen. Så tråkigt så här på sommaren!






Kommentarer

Populära inlägg