Tryffelkräm x 2

 Förra fredagen blev det ju en utelunch och när kvällen kom var vi inte så hungriga men något måste man ju äta ändå. Det blev bresaola med tryffelkräm som jag tipsat om förut. Det är så gott och jag skulle nog kunna äta det varje vecka. Egentligen är det en förrätt men med lite gruyereost  och ett glas vitt räckte det till oss.






Ett par dagar senare  hade vi hälften kvar av tryffelkrämen och jag tänkte att något måste jag ju hitta på med den. I kylen fanns det ett öppnat paket med bacon, lite grön sparris som jag fräste på i stekpannan och sedan i med tryffelkrämen. Jag kokade pasta någon minut kortare än vad det står på paketet, la i pastan i stekpannan och lite av pastavattnet och lät det koka ihop ett par minuter. Tog också ett ägg i och lite parmesan och ruccola. Riktigt krämigt och gott blev det. 








Tur att jag har min blogg att skriva ner det i för annars hade jag nog glömt bort hur jag gjorde, för det här tänker jag göra igen. Trevlig lördagkväll till er!

Kommentarer

  1. Wow - det ser ju ut som två riktiga paradrätter! Härligt också när man kan ta tillvara på rester i kylen och göra något gott av dem. Jag är ju barnsligt förtjust i sparris och att grilla bacon inlindad sparris på sommaren är en av njutningarna för smaklökarna!
    Hoppas du får en fin kommande helg med massor av god mat! Stor kram fina du 💖🥰💖

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg