Hotellfrukost och promenad genom stan



 Hej!

I dag är det lite slött här. Mannen kollar längdskidåkning på TV och själv har jag läst några tidningar på Readly. Letar efter lite inspiration för juldukning och pynt och det finns det ju gott om i tidningar och instagram. Vi kommer vara här hemma på julafton och räknar med att vi blir 15 personer. Klurar på vad jag ska ha för duk som täcker bordet som blir 3,10 meter och så lång duk har jag inte men det kommer nog lösa sig. 

I går fyllde C år och han hade bestämt att han ville börja dagen med en hotellfrukost. Vi vandrade ner till det nyaste hotellet i stan, höghushotellet eller Quality Hotel Match som ägs av Petter Stordalen. Det öppnade för ett år sedan ungefär och vi gjorde ett besök nån gång eftersom jag fått för mig att de hade en takterrass där uppe. Det fanns det men bara för dem som bodde i sviterna längst upp. Lite synd att man inte får ta del av den där det är en alldeles utmärkt utsikt över Vättern. 



Inte den bästa bilden på hotellet men jag kom på för sent att jag skulle ta ett foto när vi gick därifrån. Frukosten åt man i restaurangen som ligger en trappa ner från hotellingången. Mycket folk som var där och åt fredagsfrukost och flera var nog som vi bara där för att äta frukost. 







Mysigt ändå att starta födelsedagen med en redig frukost. Vi tog sedan en promenad hem igen genom stan. Skönt att bo så centralt som vi gör. 








Kommentarer

Populära inlägg