Sommaren är här!

 Nu mina vänner kan vi ju inte klaga på sommaren i alla fall, möjligtvis att det är för varmt i så fall. Vi har inte gjort så mycket och det behöver man ju inte heller. I morgon tänker vi nog åka ner till västkusten och känna lite havsdoft men något bad tror jag inte att det blir. Kollade temperaturen och i Halmstadtrakten ligger det på knappt 17 grader, lite för kallt för mig.



Fina pioner hemma hos min syster

Midsommarafton var vi hemma hos min ena syster eftermiddag och kväll. Vi kom alldeles lagom till jordgubbstårtan. Strålande sol och varmt så det blev en perfekt midsommarafton i år. Tror nog det har varit så de senaste åren faktiskt. 



Här har hon dukat med olika mönstrade tallrikar, så fint! Jag hade ju också liknande tallrikar i stugan men de lämnade vi kvar. Har ganska många tallrikar ändå här hemma men ibland kan jag sakna just de här.



Vet ni vad detta är? De kallas för cremekoppar och här serverades desserten. Lite spännande faktiskt att lyfta på locket och se vad som finns i. Denna gången var det pannacotta med jordgubbar. Har faktiskt aldrig sett något liknande tidigare så det var en ny upplevelse. 




Midsommarlunchen intog vi hemma på vår balkong. Jag gjorde den här lådan med allt i ett, brynt smör över och citroncreme till. Blir så gott och alla smaker kommer fram så tydligt. Jag följde det här receptet. Gott gott!

Kommentarer

  1. Cremekoppar har jag aldrig hört talas om. Men det var en smart idé. De tallrikarna som du lämnade kvar i stugan är ju helt underbara. Jag har visst porslin med liknande blått mönster. Men skulle gärna ha de rosa. Hoppas din sommar blir fin. Här är det varmt så det förslår. 30 grader. Jag är ju en gammal tant så jag håller mig i stillhet i min svala lägenhet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg