Glad midsommar!

Ja nu är vi här, sommarsolståndet i dag och i morgon midsommarafton. Väderappen visar på 22 grader för morgondagen och har vi tur slipper vi regnet. Vilken juni det varit alltså, kallt, blåsigt, sol men mest regn. Vi får hoppas vädertrenden vänder nu och det ser ju ändå rätt hyfsat ut för nästa vecka.



Här är odlingen på balkongen, perfekt att kunna plocka lite färska örter. 




Inomhus blommar clivian för fullt i fönstret, lite senare än den brukar blomma.



Och för att återgå till vädret igen, i lördags såg det ut så här i köket, kolsvart ute med stora mörka moln och iskallt inomhus. Rödvin, tända ljus och lite Comté lindrar något. 




En kväll förra veckan gjorde jag shakshuka, blev väldigt gott. Har aldrig ätit det innan men var lite nyfiken på att prova. En rätt från Mellanöstern med lök, paprika, olika kryddor och tomater som fick koka ihop och sedan knäcker man i 5 - 6 ägg som får koka lite. Det blir fler gånger jag gör det, jag använde det här receptet

Det blir allt för i dag, hoppas ni får en riktigt fin midsommar så ses vi efter helgen skulle jag tro! Har inte bestämt än om jag tar sommarlov, vi får se hur det blir! 


Kommentarer

Populära inlägg