Utflykt på Bjärehalvön

Den här våren har vi väl haft riktigt fint väder? Temperaturen har legat upp mot 25 grader flera dagar och i flera omgångar. Just i dag har vi inte så varmt men är man i solen blir det stor skillnad. Jag har varit ledig på Valborg och förra veckan fredagen som var en klämdag, två tredagarsveckor i sträck så jag blandar ihop dagarna lite.

Förra veckan åkte vi ju ner till stugan på onsdageftermiddagen och så var det altanbygge igen i stekande sol. Fredagen blev det en tur till Halmstad och på lördag var det dags för veckohandlingen igen. Upp till Boarp alltså. Denna gången fortsatte vi ner för Hallandsåsen och besökte en loppis.


Ner för Hallandsåsen, knappt man ser havet där nere 



Älskar rapsfält och blå himmel!




Vi hamnade här i Barkåkra där det var loppis i helgen. Barkåkra ligger in så långt från Ängelholm eller Vejbystrand. Det var tre eller fyra tjejer som hade loppisen. Vi var här på lördagen som jag tror var sista dagen men jag hittade lite i alla fall.



I en fin gammal magasinslokal höll de till




Efter loppisbesöket for vi vidare till Höganäs och Magasin 36. Har ni hört det förut? Vi åt lunch här och köpte med oss lite servetter och en skål från Butiken. 




Här är de, mina loppisfynd. Ett uppläggningsfat, en såskopp och 6 porslinsknoppar till en byrå i gästrummet i stugan. Och skålen och servetterna skrev jag ju om här ovan. En fin utflykt det här!




Kommentarer

Populära inlägg