Föröka basilika

Det gick ju så där med bloggandet på semestern, och så där med att blogga via Bloglovin för min del. Trodde inlägget skulle på något sätt komma in i bloggen men så blev det ju inte.

Nu är jag i alla fall inne på andra jobbveckan och semestern känns redan avlägset. Varför är det så egentligen? Man ska ju leva på de  här 4 veckorna ett år till nästa semester. Tur att man fotograferar lite emellanåt så kan man se tillbaka på semestern här.

I dag kör vi ett litet husmorstips. Jag brukar för det mesta köpa hem färska örter som jag använder i matlagningen.Och så doftar det ju så gott i köket. Basilika brukar ju inte hålla så länge när det gäller den varianten man köper i mataffären om man inte planterar om dem. Jag tänkte tipsa om att man ju faktiskt kan föröka sin basilika i stället för att köpa ny. Bara att klippa av några toppar, sätta i vatten och efter 4 - 5 dagar växer det ut nya rötter och sedan har man en ny liten kruka.







Kommentarer

Populära inlägg