fredag 18 mars 2016

De gröna krukorna

Jag tror jag skrev för ett tag sedan om att jag köpt ett par gröna krukor av min jobbarkompis. Hon har fått höra att de kommer från Gustavsbergs porslinsfabrik men när jag googlat lite kan de eventuellt också vara från Göteborgs porslinsfabrik. För min del spelar det ingen roll var de kommer från, jag gillar dem, både i färg och form.









Jag köpte två krukor i olika storlekar denna här ovanför är den största storleken. Krukan på översta bilden är något mindre. Det är inte heller riktigt samma mönster på de två krukorna och inte heller på faten.

Och färgen ser inte heller ut riktigt likadant i verkligheten, den är lite djupare i färgen.



Men här är de alltså, mina senaste krukor, inte riktigt samma färg, inte samma mönster och inte samma storlek ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails