söndag 1 februari 2009

Blåregn

För ett par veckor sedan hade Magdalena, som har bloggen Magdalenas hem, ett inlägg där hon skrev om blåregn. Jag är själv väldigt förtjust i blåregn och eftersom vi nu bor i växtzon 1 kanske vi skulle kunna ha det här. Utanför entrén till vårt hus finns en liten inbäddad plats, som jag kallar för Italien, där blåregnet skulle kunna växa.

När jag kollade igenom ett par nummer av Allt om Trädgård fanns där ett reportage om just blåregn och hur man bygger en pergola, antingen i armeringsjärn eller i trä. Får se om C nappar på detta!


Nedan kommer ett par bilder med blåregn som jag tog i Bellagio när mamma och jag var där i april.















Bellagio är nog en av de vackraste platser jag varit på! Det ligger vid Comosjön i norra Italien, ungefär 8 - 10 mil norr om Milano. Det var andra gången vi var där. Att ta sig till Bellagio från Sverige är inte det smidigaste. Nu sist flög vi med Ryan Air till Bergamo. Därefter tåg till en liten stad som heter Lecco och sen sista biten till Bellagio med buss. Gången innan flög vi till Milano, buss därifrån mot Bellagio och avslutade sedan med färja.

Här finns fler bilder från Bellagio som jag visat tidigare.

Och sist men inte minst .... jag har fått en utmärkelse. Tack Monique! Jag har dock bestämt mig för att inte skicka vidare utan behåller den för mig själv. Men glad blev jag!



Nästa gång blir det kanske, kanske bilder från hemmet. Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Hej !!!!!!
    Vad himla fina bilder du visar.........!!!!!!
    Kul att se bilder från Italien också,faktiskt....!!!!!!
    Ja,den sjön går inte av för hackor........
    Du vet förmodligen att George Clooney har hus där.........??!!
    Han brukar dra dit halva Hollywood på somrarna..........hmmmmm....har tyvärr inte sett honom än.......och inte blivit inbjuden heller.....hmmmm.......
    Tack för dina gulliga ord om mig.....det gör mig glad.......
    Kram,
    monica i Rom

    SvaraRadera
  2. Hej !!!!!
    Nähä,du fick inte se honom heller,nä,nä......!!!!
    Ja,den här butiken är helmysig , .......just igår fick jag kaffe där igen, fakiskt.....
    Ha en bra dag,
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails