På utflykt i Höganäs och Mölle

Nu har det gått så där länge sedan jag bloggade senast. Jag brukar ju för det mesta visa egna bilder men här hemma är det inte så kul att ta något foto så länge vi har byggnadsställningar utanför fönstret. Så kom jag på att jag nog inte visat så mycket bilder från sommarsemestern, så det får det bli nu i några kommande inlägg.

Vi börjar med första semesterveckan när Sandra och Viktor hälsade på hos oss. Medans C och V åkte till tippen och slängde gamla grejer åkte Sandra och jag till Höganäs och Mölle.

Vi for alltså till Magasin 36 där vi började med lunch, besökte Butiken och Saluhallen, Blomsterbutiken m.m. Jag har ju skrivit om Magasin36 ett antal gånger tidigare men det är alltid lika trevligt att åka hit tycker jag.

Efter Höganäs for vi vidare till Mölle. På bilden nedan ser man Grand Hotel uppe på höjden,


Och på denna bild skymtas Hotell Kullaberg till höger mellan masterna. 




Nästa ställe blev Mölle Krukmakeri och Café som jag inte besökt tidigare och som blev en härlig upplevelse.






Kolla in den här underbara bardisken nedan! Nu fick jag ett riktigt längt tillbaka till sommaren.




Efter det mötte vi upp C och V på restaurang Sands uteservering i Båstad och till slut en glass nere på stranden. Härlig utflyktsdag i Skåne alltså!




Kommentarer

Populära inlägg