Grönt till påsk?

Det kanske inte är den vanligaste färgen man använder i påsktider men jag blev väldigt nöjd med mitt arrangemang på vardagsrumsbordet, tre ägg på ett keramikfat.




Det gröna fatet köpte jag i Marocko för några år sedan. Hade  gärna velat ha mer av den här keramiken men efter en lång och hetsig diskussion med säljaren i souken slutade det med att det blev det här fatet och en skål. Ganska synd med tanke på hur poppis keramik av det här slaget har blivit på senare tid.

Krukan köpte jag förra veckan, den har jag blivit riktigt förtjust i.

Jag blev så nöjd med den gröna (jadegrön?) färgen att flera fat fick komma fram.




Det gamla kakfatet som jag fått av mamma har också fått lite påskdekoration. Det lilla ljusfatet pyntas emellanåt av ett halsband.

Hoppas ni har det bra i det vackra vårvädret!

Kommentarer

  1. Nämen åh vad fint, gillar färgen och tycker det passar fint till påsken.

    Kakfatet, aldrig sett något liknande och behöver jag säga att det skulle jag mycket gärna pryda mitt bord med. Vad snällt att du fick det.

    Ha en skön tisdag. //Kram Lissen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg