måndag 9 november 2015

Ledig fredag är det bästa

I helgen har vi varit nere i stugan, det är 4 veckor sedan vi sist var där så det kändes efterlängtat nu. Jag hade ledig fredag och C tog ut lite ledigt också så vi for iväg tidigt på fredagsmorgonen. Och dimman följde oss hela vägen. Det känns som att så fort vi kom in i november började regnet och dimman komma men ändå fortfarande varmt.




Fredagsfikat intog vi utomhus i dag





I år har det varit ovanligt fina färger på träden tycker jag. Vet inte om det beror på att det varit mycket sol och inte så mycket regn under hösten. Här står jag bland löven under äppelträdet i stugan.

Efter att vi lastat in våra grejer och höjt upp värmen i stugan for vi iväg igen, denna gång för lunch vid Hovs Hallar.




Som ni ser här vid det nedvissnade solrosfältet är det riktig dimma och vid Hovs Hallar, som har den finaste utsikten, var det bara grått grått grått och inte mycket att fotografera.




Vägen in till slottet







Mitt bland all dimma och höstlöv finns det också dahlior som fortfarande blommar. Vi hade tänkt gräva upp dem nu men det går ju inte när de är så fina. Hoppas vi klarar oss från frost till nästa gång vi kommer ner.





Efter lunchen gjorde vi våra matinköp i Båstad och därefter for vi tillbaka till stugan igen. C klippte gräset innan det blev mörkt och sedan var det bara att slappa och vila resten av eftermiddagen och kvällen.

Vad jag gillar lediga fredagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails