måndag 15 oktober 2018

La Belle Vue - Semester i Neffiès

Nu har vi varit hemma i två veckor efter den underbara semestern i Frankrike och Spanien. Har många bilder från telefonen och kameran som jag även tog med mig denna gång. Vet dock inte hur jag ska lägga upp det, kanske börjar i kronologisk ordning ändå. 

Vi flög alltså från Skavsta till Béziers i södra Frankrike där vi hyrde bil som tog oss till Neffiès där La Belle Vue ligger. Tog kanske 45 minuter för oss att köra dit pga. lite felkörningar, tar ju ett tag att lära sig läsa franska vägskyltarna.




Till slut kom vi fram till den här porten! Som vi väntat och nu var vi äntligen här!






Nästa morgon vaknade vi upp till den här utsikten. När vi öppnade balkongdörren doftade det av croissanter och det började bli dags att gå ner till terrassen där frukosten dukades fram.






Här på terrassen dukades frukosten fram kl 9 varje morgon. Älskade allt men framförallt den goda yoghurten, gjord från jerseykor vill jag minnas, underbart god.





Den här dagen skulle det bli 35 grader och Yvonne undrade om hon skulle boka solstolar till oss nere vid havet och det nappade vi ju på. Efter cirka en timmas bilkörning kom vi alltså ner till havet och stranden som hette La Voile Rouge där vi stannade under dagen.







Vi for sedan tillbaka till Neffiès och vårt fina boende. Från terrassen går man ner för en spiraltrappa och kommer ner till poolen där vi kopplade av ett par timmar innan det var dags för middag.






Så himla fint och härligt att sitta här och koppla av och kylskåpet laddat med kylda drycker och glass.




Kan inte se mig mätt på de här bilderna, det var så härligt ljus här nere men som ju inte riktigt kommer fram i mina bilder. 







I Neffiès finns det två restauranger men bara en som var öppen när vi var där. Det gick bra det också för vilken god mat vi har ätit här, på LÈscampette. De kom fram med menyn på en griffeltavla på handskriven franska men med engelska och teckenspråk kom vi i alla fall fram till vad menyn innehöll. Vi åt här tre kvällar och menyn ändrades varje dag.





En sak med den här resan är all den goda maten vi ätit, märktes ju på vågen när vi kom hem, men jag tror aldrig jag ätit så mycket gott som på den här resan. Här ovan ser ni en efterrätt jag åt två kvällar, päron med chokladsås och glass, mums säger jag bara.

Ja, det var första hela dagen på vår resa, men det kommer mera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails