måndag 16 maj 2016

Sommaren försvann


Stora gula rapsfält på vägen ner till stugan i fredags. 

Usch vilket ruggväder det är här nu. Hur kan det bli sådan skillnad på bara en vecka? Vi hade nog lite  bättre väder i helgen i alla fall. 



 Och då har även de "svarta" tulpanerna slagit ut. Som synes är de mer åt det mörkt lila hållet. Och som jag skrev tidigare så hann de vita vissna ner lagom till de svarta slog ut. Fint har det i alla fall varit i rabatten under tiden.


På äppelträdet börjar bladen titta fram och även en del blommor. 



Inomhus försöker jag mig på att odla avokado, har inte testat denna varianten tidigare men hoppas att det ska gå bättre än att sätta kärnan i jord. 

För övrigt har vi fixat uppe på andravåningen, slängt massa skräp och jag har sytt gardiner. Nu är det bara nya sängar som fattas också. 

2 kommentarer:

  1. Fina tulpaner! Det tar låååång tid för avocadokärnan att sätta fart i jorden. Denna metod har jag inte testat.

    SvaraRadera
  2. Jag har en avocadokärna i jord hemma också, vi får se vilken som klarar sig bäst :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails