onsdag 11 maj 2016

Jag fortsätter med maten ...

Fredag morgon var vi uppe tidigt. Efter frukost for vi iväg till färgaffären och sedan mataffären, kl 9 var vi hemma igen. Strax därefter kom Fredrik som skulle hjälpa till att måla på ovanvåningen. Jag höll mig i köket och servade med först kaffe och sedan fick jag ett ryck och satte igång att baka focaccia, inspirerad som jag var av gårdagens saftiga bröd. Jag hittade ett recept på nätet som jag testade och det blev riktigt gott. Hade en burk svarta oliver hemma som jag tryckte i också.





Kan rekommendera de här Kalamataoliverna, riktigt goda

Brödet serverades till lunchen som blev lax och risotto. I den här risotton finns både paprika och babyspenat med och något som jag också kan rekommendera.

Och uppe på ovanvåningen målades furupanel. Vilken skillnad det blir med lite vit färg!





På lördagen fortsatte C med målningen och lunchen i dag blev tonfisksallad och focaccian. Perfekt mat när temperaturen ligger på närmare 26 grader.








På eftermiddagen hann vi med att njuta lite av solen också, slinga till automovern installerades och sedan var det dags för mat igen, haha. Grillade på kvällen förstås. Tänk vilka härliga dagar vi hade i helgen, som en liten minisemester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails