Lite mer avskalat

Först ut som fick väggarna målade i stugan var vardagsrummet där väggarna målades vita och som gjorde stor skillnad i rummet. Förra veckan när vi var nere hängde jag upp gardiner och satte en Mårbackapelargon i fönstret och genast blev det lite somrigt.





På stolen hamnade mitt senaste kuddfodral som jag faktiskt tror ska klä om stolarna med


Vi målade senare bordsskivan i en grå färg medan stolarna och sidebordet får vara kvar i valnöt (vi har hela tiden trott att det var en teakgrupp men på iläggsskivorna till bordet står det valnöt).





Vi är inte riktigt klara här inne än, väntar på att den nya soffan ska komma och då kommer jag visa fler bilder härifrån.

I vilket fall känns det så "clean" här inne nu, inga tavlor på väggarna och inte så mycket grejer framme heller. Känns faktiskt som jag vill ha det så, att det ska kännas lite rofyllt när vi är här. 



Ni kommer väl ihåg den här bilden jag visade för ett tag sedan från gathuset i Lund?


Här är lite av den känslan jag vill ha i stugan.

Och så tänker jag på Nina Perssons lägenhet i Malmö som nu verkar vara såld, från samma mäklare som ovan och samma känsla. 








Tänk vilken skillnad det kan göra med att använda sig av färger. Nedan är samma rum som det såg ut för några år sedan.





Jag gillar båda stilarna men i stugan har jag nu som sagt tänkt mig den lite mer avskalade stilen, får se hur det går med det.


Kommentarer

Populära inlägg