Årets första dag

Då är jag tillbaka här på andra sidan nyåret, god fortsättning till er! Jag fortsätter väl med mina tillbakablickar från förra året, som visade sig bli en av de bästa somrarna på länge.


Juli; så många varma sköna dagar och kvällar där vi kan sitta ute på balkongen och äta.





Vi börjar semestern i mitten av månaden och då får vi besök i en vecka av C:s barnbarn från Karlstad. Vi åker till färja till Visingsö och tittar på borgar och ruiner bl.a.



Vi hälsar på uppe på Kullen i mina föräldrarnas stuga



Vi åkte på loppisrunda på västgötaslätten



Andra semesterveckan åkte vi iväg till Helsingborg och besökte även Danmark. 



Rosorna i Helsingör



Fina hotell Mollberg i Helsingborg




Tredje veckan  lånar vi en stuga på västkusten och fortfarande är det så fint sommarväder


Augusti; vi är fortfarande kvar på västkusten.





Bokskogen uppe på Hallandsåsen utanför Båstad

Sista semesterveckan är vi hemma men gör lite utflykter, här är vi i Nydala kloster



Och så firar vi 30-årskalas i Karlstad. Jag gör fynd i finaste antikaffären Anticci




September; i mitten av månaden är det dags för en ny resa till Mallorca. Denna gången tillsammans med systrarna och en väninna.







Oktober; vi lånar stugan nere på västkusten ett par dagar då vi besöker Höganäs och saluhallen där.





Mitt "insnöande" på den gula färgen har nu gått över till cerise, hittar inga kuddar i den perfekta färgen så jag syr själv







Vi åker än en gång ner till västkusten och som tack för lånet av stugan bjuder vi på helgbuffé i Båstad









November; den tristaste och gråaste månaden någonsin tror jag. Jag är ständigt trött och tillbringar mycket tid i sängen






Till slut blir det första advent och vi tänder första ljuset



December; nu är det jul igen ... 




I början av december åker vi till Karlstad och dags för födelsedagsfirande igen. Helgen efter är det julbord med hela tjocka släkten och sedan börjar det närma sig jul och nyår. 

Det var 2014, nu ser vi framåt mot 2015! 

Må så gott!

Kommentarer

Populära inlägg