Schabloner, stämplar och typer ...

Egentligen vill jag inte kommentera all snön, men så nu i eftermiddag tittade solen fram och det blev så vitt och vackert!
























För ett tag sedan skickade jag efter zinkschabloner, både bokstäver och siffror, för att använda till mina tavlor.



Schablonerna köpte jag på Gårdsromantik.

W 26 kommer att hamna på en tavla




 
Här är min samling med gamla franska trycktyper som används flitigt. De här har jag köpt hos Country by mail och jag tror de har använts till att trycka affischer med. Jag vill ha fler och undrar om någon vet var man kan få tag i sådana här? Brukar kolla runt på Tradera och Blocket men de är svåra att hitta. Tips tar tacksamt emot!

Kommentarer

  1. Ooooooh! De där franska trycktyperna blev jag ju alldeles kär i ! Sådana skulle jag också gärna vilja ha, hittar du någon som vill bli av med sina så....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg