Men hallå där

Om man skulle göra slag i saken ändå, och sätta igång den här bloggen igen alltså. Herregud, Mon Dieu, Mamma Mia, vilken katastrof. Att inte ha bloggat sedan november förra året alltså . Jag tycker ju om det egentligen ...

Men men, jag gör ett nytt försök med att komma igång. Jag börjar väl i nutid i alla fall som just nu inte är så jättespännande. Jobbade en vecka efter semestern och i helgen som var blev jag sjuk så nu har jag varit hemma ett par dagar från jobbet. Och inte orkade jag laga mat heller i dag. Tur att man har ganska nära till ett franskt café som även kör lunch. I dag fanns det bl.a. Soupe au Panais, alltså palsternackssoppa med kantareller och bacon. Riktigt, riktigt gott. Har förresten aldrig ätit palsternackssoppa tidigare, måste jag nog kolla upp ett recept på.




Bilderna här nedan tog jag tidigare i våras när vi var där och fikade, Cést Café och Blommor heter det förresten.









Så det var allt för i dag här mellan nysningarna och hostattackerna. Återkommer snart, jag lovar! Tänkte ju rapportera lite från semestern och lite annat som har hänt här.

Kommentarer

  1. Mysigt ställe.
    Jag gjorde blomkålssoppa i söndags. Gott det med :)
    Hörs & ses
    /Lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg