Gnocchi alla Ernsts mamma

En ny arbetsvecka börjar gå mot sitt slut, herregud vad fort en vecka går. Förra helgen var vi i Göteborg och bodde på hotell Pigalle men det tänkte jag visa mer av vid ett annat tillfälle. I dag handlar det om mat i stället.

I går kväll slötittade jag på tv:n och då visades en repris om Ernst i Toscana som gick för ett par år sedan. Ser så mysigt ut när han är där och fixar och lagar mat så jag tittar gärna på det igen. I går gjorde han gnocchi med grönsaker som såg riktigt gott ut. Kom på att jag hade en påse med potatisgnocchi i kylen och i stort sett fanns alla övriga ingredienser där också så jag testade detta i dag och det blev riktigt riktigt gott.




Färsk potatisgnocchi hittar man i kyldisken och övriga ingredienser är lök, svamp, olivolja, zucchini, prosciutto, chili (jag tog lite chiliflakes), persilja och ägg. 




Enkelt och lättlagat och gott! Receptet hittar du här. Ernst gör en mer pastaaktig gnocchi i receptet men den jag använt är ju alltså potatisgnocchi. Testa!


Kommentarer

Populära inlägg