söndag 21 augusti 2016

Sofiero

En av de varma dagarna på semestern åkte vi tillsammans med min systerdotter Sandra och pojkvännen Viktor till Sofiero som i år fyller 150 år.  Första gången jag var där och det var ju riktigt härligt att gå runt och kolla.













Vi åt även lunch här med och efter det gick vi runt och tittade på jubileumsutställningen om kungligt konstnärskap som pågår. Min favorit var kronprinsessan Margaretas ateljé.





Nu till helgen är det Den stora trädgårdsfesten som jag gärna skulle vilja besöka men som jag förmodligen kommer missa eftersom C ska på klassfest på lördag och då åker vi ju inte ner.  Det hade varit extra kul att besöka eftersom min bonussvärdotter (eller vad man ska kalla det) kommer delta där också.


Jag köpte med mig en heliotrop som doftar alldeles underbart, en blandning av vanilj och lakrits. Det är en ny bekantskap för mig men det kommer det ju bli mer av. Även timjan och aloe vera köpte jag med mig hem. Växterna som står i kassarna är Sandras, eucalyptus och den andra vet jag inte vad den heter.








Det känns redan så avlägset så det är tur att man har sina foton som hjälper till att minnas. I veckan som varit har det varit riktigt höstväder med full storm men nu till nästa vecka ska det helt plötsligt bli upp till 26 - 27 grader, sommaren kommer tillbaka med andra ord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails