söndag 14 augusti 2016

En ny dag

Man blev ju inte jätteglad när man ställde sig på vågen så här efter 4 veckors semester där man både ätit och druckit och fikat på eftermiddagarna (något som jag i stort sett aldrig gör annars) utan att tänka så mycket på figuren haha. Jag har väl inte gått upp så mycket egentligen, det var värre för C, men när jag såg mig själv på foto så jublade jag ju inte precis. Nä, nu ska magen bort, nu blir det andra bullar framöver punkt slut. Nu blir det nyttigare mat, mindre portioner och mer promenader.

Vi började i alla fall dagen med en helgfrukost med två mackor, kaffe och ägg. Efter det åkte C och handlade och jag tog hand om stryktvätten, bl.a. C:s skjortor i den blåa färgskalan.




Efter detta var det dags för lunch, kycklinggratäng som väl inte heller var någon direkt smalmat men god, jag hittade receptet här. Efter detta dags för promenaden in till stan och sedan blev det lite slapp i soffan.





Och nu har vi hunnit med kvällsmaten också, tonfisksallad som är så himla god och enkel att göra med tonfisk, romansallad, ägg, rödlök, haricot verts och lite olivolja och balsamvinäger. Gott och mättande. En god början på det nya hälsosamma livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails