söndag 1 maj 2016

Sköna Maj välkommen ...

Med de orden brukade jag starta mina inlägg  när vi bodde i huset just på 1 Maj. Och så visade jag en bild på hur körsbärsträdet såg ut den dagen.




Såg här såg det ut i full blom 1 maj 2009. Blir lite sugen på att skaffa ett körsbärsträd till stugan.

Den här helgen har vi alltså hållt oss här hemma, en lugn helg och inte mycket som hänt. I går på självaste Valborgsmässoafton hängde vi rätt mycket framför TV:n och kollade i fatt oss.

I dag har det inte heller hänt så mycket. Mitt på dagen tog vi en sväng in till stan. Jag var på jakt efter en ny ansiktskräm. Min hy har ändrat sig under den här vintern  och blivit så torr och det bara hettar och sticker i ansiktet, så jag känner att jag behöver pröva något nytt. Det blev den här från Emma Wiklund. Hoppas den kan lugna lite!






Efter att vi kommit hem var det dags att sätta i gång med maten. Det blev en gammal klassiker med kycklingfilé och ädelost som väl hängt med på repertoaren i närmare 20 år tror jag. Himla gott är det!












 Under eftermiddagen har jag läst ikapp mig i bloggvärlden och på Readly där man kan läsa nästan allt i tidningsväg för bara 99 kr/månad.








Till kvällsmat blev det omelett, tonfisk och sallad

Och nu tänker jag sätta mig framför TV:n igen, denna gång är det Mästarnas mästare. Fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails