Mot Göteborg


 Förra söndagen for vi tillsammans med vänner iväg  till  Göteborg för att fira födelsedag. Vi hade bokat in oss på hotell Pigalle som jag skrev om i höstas. Har verkligen sett fram emot att få checka in på hotellet och njuta av den härliga atmosfären här.





Här är rummet där jag och C bodde första natten, ett rum i den romantiska stilen. Det är så smakfullt och så mycket detaljer att titta på, så annorlunda mot andra hotell jag bott på.







Älskar det här! Trevlig personal som är uppmärksamma och så annorlunda från de större hotellen. 

Frukosten serveras i restaurang Atelier som finns längst upp i huset och även här är det en fantastisk miljö. Otroligt charmigt som en hotellgäst sa till mig när jag sprang runt med kameran. 



Och frukosten var ju naturligtvis hur god som helst, här äter jag omelett med champinjoner och rökt hjort som tillbehör. Hjorten smälte som smör i munnen och smakade smör var min uppfattning!




Så härligt att sitta och äta frukost med en brasa som sprakar bredvid




C och jag stannade här två nätter och andra natten hade vi bytt upp oss  till ett Royalerum, som var en riktig upplevelse. Det får ni se mer av lite senare tänkte jag.

Kommentarer

Populära inlägg