torsdag 18 februari 2016

Hållbart

"En gång i tiden, närmare bestämt för lite mer än fem år sedan skrev jag om lakan och örngott vi fått ärva från både C:s föräldrar och min pappas faster och farbror. Kom fram till att örngotten måste vara i dagens läge 95 år! Här snackar vi hållbart.




Nu är det dock så att speciellt underlakanen börjar bli slitna och det är dags att byta ut. Frågan är nu till vad, ska man hänga på linnetrenden eller det t-shirtsliknande materialet från  Beach House. Jag köper gärna lakan med kvalitet så att det håller länge.

Lovely linen, Dirty linen, Tell me more, Ikea , HM, ja det finns ju betydligt fler,  vilket ska man välja? Eller kanske jag ska köpa de gamla hållbara, från min systers butik, Casabella."



Så här skrev jag för ett par månader sedan i ett inlägg som aldrig blev publicerat. Nu kan jag uppdatera sidan med att det blev inget alls av det ovan. Vi köpte i stället lakan från Gants för julklappspengarna, på rea med hela 50 %. Fina lakan i egyptisk bomull som är väldigt sköna att sova i.







Vill man förresten läsa mer om linnesängkläder har Maria med bloggen Husligheter gjort ett väldigt bra inlägg som finns att läsa  här. Och jag är ju trots allt ändå lite nyfiken på linnelakanen, speciellt efter att ha sett den här bilden från Camillas Rum.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails