Lampan Hobo och serveringsgången

En lampa som jag blivit förtjust i är Hobo från Örsjö Belysning och som är designad av
Gustaf Nordenskiöld, Skulle nog kunna tänka mig den i sovrummet, men den passar väl i och för sig in lite varstans, i hallen t.ex.






Jag såg den på Artilleriet i Göteborg när vi var där i  höstas och den lär nog snart synas både här och var i bloggar och inredningstidningar tror jag. Konstigt faktiskt att den inte gjort det än vad jag märkt i alla fall.





Både C och jag tycker att den påminner om den gamla lampan vi har i serveringsgången som vi fått från mina föräldrar.








Ja, lite likhet är det nog allt även om denna är i klarglas. Denna lampan fick mina föräldrar i lysningspresent och är 60 år gammal! Tycker den gör sig utmärkt här i serveringsgången.






För övrigt är det ganska lugnt tempo här hemma, jag är fortfarande sjukskriven. Det visade sig att jag inte behöver opereras eftersom muskeln inte gått av helt och man räknar med att det ska läkas av sig själv och med hjälp av sjukgymnastik, även om det kommer att ta lång tid. Jag är så tacksam att jag slipper operationen med ännu längre rehabilitering.

Nu ska jag fortsätta med min rensning i kökslådorna, eftersom allt går i slow motion när jag ska göra något har jag inte riktigt hunnit klart med den uppgiften.

Kommentarer

Populära inlägg