tisdag 10 november 2015

Lördag i Halmstad

Lördag förmiddag for vi in till Halmstad, som vi konstigt nog inte besökte på hela sommaren. Jag gillar ju Halmstad annars. Det hade kommit till en del nya affärer och några som försvunnit sedan sist vi var här men det mesta var ju sig likt i alla fall.

Och i dessa tider måste man ju också ta en sväng till Norre Katts Park som är lika vacker året om men allra mest på hösten tror jag.










När vi bodde här nere brukade jag gå den här vägen hem från jobbet och njuta av den fina parken. 





Det blev lunch på stan och besök i både klädaffärer och inredningsaffärer innan vi for hemåt igen.

Och om vi ska snacka lite väder igen, på instagram gjorde jag en #tbt till 17 veckor tillbaka med den här bilden.






För 17 veckor sedan, i juli månad, skrev jag att det var 12 grader, ösregn och blåst. I lördags kväll var det 12 grader, ösregn och att stormen väntades komma in under natten. Rena rama semestervädret alltså.  Senare på lördagskvällen steg faktiskt temperaturen till 15 grader och det började blåsa rejält, stormen Freja var på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails