Fredag innan advent

Sen fredag eftermiddag nu och jag har nyss kommit hem från jobbet. Utanför fönstret står trafiken helt still i båda riktningar och det verkar vara ett riktigt trafikkaos. Åker man åt ena hållet kommer man till centrum och åker man åt andra hållet hamnar man i stadens stora affärscenter.





Här inne hos mig är det dock ganska lugnt. Jag har börjat fundera på adventspysslet men det kommer inte upp förrän på söndag förmiddag. I morgon åker vi i stället till stugan och gör adventsfint där. 


Balkongbordet har fått flytta in i vardagsrummet och där brukar adventsstaken hamna, så jag tänkte passa på att visa hur det ser ut där nu. 







Mässingskrukan från PB Home köpte jag i Halmstad för ett par veckor sedan, ljuslyktan tror jag är från Olsen & Jensen, den lilla svartvita urnan köpte jag på Mallorca förra året och den guldfärgade skålen från Jelly Bean är en julklapp från arbetet i Halmstad. Och det som ligger i de silvriga förpackningarna är lakritschoklad från danska Johan Bülow. Favoritsaker alltihopa på bilden. 





Trevlig fredagskväll önskar jag!

Kommentarer

Populära inlägg