En mix av tips

Tänkte lämna lite tips på allt från mat till film i dag. Vissa är lite "gamla" i bloggvärlden men ändå - håll till godo.

Allra först börjar jag med Tant Johannas fina lägenhet som är till salu. Alltså detta kök vad jag gillar det! Jag kan bara inte släppa det! Den fina tapeten kommer från William Morris som ju fått ett uppsving på senare år. Just denna tapeten som heter Pimpernel hade jag i tanken till vårt sovrum i stugan men den passar ju lika bra i ett kök.






Brunbetsade hyllplan hade vi en gång i tiden i ett kök. De målades över vita när vi bodde i huset. Synd men det får bli att köpa nya och betsa för det ska vi ha i köket i stugan.

Vi prövar Netflix ett tag nu via ComHem. Jag tycker inte jag hinner med att titta på så mycket filmer eller serier men som jag skrev förra inlägget har jag inflammation i en fot och det är stillasittande som gäller just nu. Har då hunnit med att se en ny serie, Bloodline som utspelar sig i Florida, härlig miljö, bra musik och spännande familjedrama. Jag tackar för tipset Inredningshjäpen!






En annan bild jag har på näthinnan och som jag inte kan släpppa är den här nedan. 



Foto: Trendenser

Bilden kommer från Frida med bloggen Trendenser  och är tagen på Kafferosteriet nere på Österlen.
Det jag inte kan släppa i den här bilden är de härliga färgerna som får mig nästan att längta efter hösten och ta in på hotellet här. Kuddarna i de fina färgerna (är jag ganska säker på i alla fall) kommer från Norrgavel som har fått inreda ett  hus på Kafferosteriet.

Och de här färgerna får jag ta med mig till stugan till hösten tror jag bestämt. Förresten, den här bilden ger ju flera tips; färgsättningen, Kafferosteriet och Fridas blogg.



Och så dags för lite mat, vad sägs om Tryffelpasta med svamp och bacon? 



Foto: Strawberry Dreams

Receptet kommer från  Pyttes Matblogg via Strawberry Dreams, som jag även lånat bilden ovan från. Säger bara mums, vad gott, vi gjorde den förra helgen och det blir fler gånger vill jag lova.


Och efter maten blir det en bild på ett sovrum som jag inte heller kan släppa. 



Den här bilden har jag hittat på Instagram hos @homeofalice. Vilken härlig färgsättning! Gillar allt från tapeten till kuddarna.


Ja det blev en salig blandning här, hoppas ni gillar!


Kommentarer

Populära inlägg