En missräkning

Nu har vi alltså en sommarstuga! I onsdags skrev vi papper så nu är köpet klart. Så härligt det ska bli och jag riktigt längtar. Förra helgen var vi inte nere eftersom det var barndop på söndagen i Göteborg.

I måndags var vi och köpte färg till väggarna i köket och det som vi kallar "loungen", det blir ljusgrått på väggarna här.

Tanken var ju att vi skulle åka ner i går efter jobbet men tyvärr har jag fått en inflammation i min stortåled som svullnat upp och gör att jag inte kan stödja på benet och inte få på mig skorna heller för den delen.  Så nu blev det C och hans ene son som åkte ner i dag för att klippa gräset och börja måla. Snyft ....

Jag har i stället roat mig med att göra ett collage till stora rummet i stugan, ungefär hur jag tänkt mig.





Soffan är Karlstad från Ikea i färgen Isunda, samma tyg som i 50-talsfåtöljen Ekenäset som också kommer från Ikea. Mattan här ovan är från Rusta men jag är inte säker på att det blir den. I stugan finns redan nu två små hörnbord i teak som jag tänkte ställa samman till ett soffbord. Kuddar har jag gott om här hemma men det kanske blir i de här färgerna som jag visar i collaget, till att börja med i alla fall ska jag väl tillägga.

I stugan finns också en fåtölj i 50-talsstil som fanns där redan när C:s syster och man tog över. I dag i en grön färg men den tänkte jag lämna in och klä om, eftersom det inte är riktigt "rätt" grön färg. Vi får se.

Nu vill det bara till att jag blir bra i foten också, för nästa helg ska vi iväg på en resa där jag kommer gå ganska mycket, håller tummarna!

Kommentarer

Populära inlägg