Eucalyptus och bubblor

För ett par veckor sedan var vi på min systerdotters examen och jag hade köpt en bukett med tulpaner, nejlikor, ranunkel i vitt och eucalyptus till detta.






Sandra som tog examen sa då att eucalyptus är nog populärt för det här var tredje buketten som det var med i. Och så kanske det är, vissa saker tänker man inte på att man ser överallt när man handlar men ändå är det registrerat i bakhuvudet någonstans.

Jag hade tidigare den dagen gått igenom min blogglista där det var många rapporter från Formexmässan. Senare under helgen läste jag också Sköna hem och Femina där mycket av det här som jag sett från mässan i bloggarna och instagram också fanns med i tidningarna, som t.ex. eucalyptusen och  vad jag kallar "bubbligt" porslin som verkar finnas överallt just nu.




Foto: Inredningshjälpen



Foto: Inredningshjälpen


Foto: Inredningshjälpen




Foto: Niehoffs










Och som avslut  ytterligare en  "bubblig" rund vas, nu senast från Åhléns. 







Kommentarer

Populära inlägg