söndag 25 januari 2015

På hotell i Göteborg

Nu är vi hemma igen efter en helg i Göteborg. Vi har varit och hälsat på min systerdotter som har fått en liten Oscar. Med på resan var mina föräldrar som alltså är gammelmormor och gammelmorfar till Oscar och som fick en resa till Göteborg i julklapp av oss. Vi har övernattat på Hotell Rubinen som jag tyckte var väldigt fint och fräscht efter renoveringen.








Självklart hann vi besöka barerna, bilderna nedan kommer från Ruby Bar och går lite i bistrostilen med cafébord i marmor och mönstrade klinker på golvet, en stil som jag är ganska svag för.







Innan vi gick ut och åt i går kväll besökte vi också takbaren där det var lite mer soft. När man tittade ut mot uteterrassen såg det ut som i en saga, så vackert. I går snöade det hur mycket som helst i Göteborg, tillhör ju inte vanligheterna direkt.




På kvällen åt vi en kanongod middag som jag tänkte berätta mer om nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails