Efter jul

God fortsättning! Hoppas ni haft en bra jul! Jag tänkte börja gnälla lite direkt och beklaga mig över förkylningsviruset som plötsligt satte igång sent på julaftons kväll med heshet. Har varit utan röst från torsdag till söndag men i dag kan jag i alla fall kraxa fram lite, och så halsont och så ögoninflammation.

Julafton i år firades hemma hos oss och på dagen när solen sken gick jag runt och fotade pyntet.








Jag är så där måttligt förtjust i julstjärnor men jag tycker de är fina där i den ärvda kopparkitteln





De här gamla tomtarna kommer från mannens föräldrar




Så här blev juldukningen i år med gammal servis (också från C:s föräldrar), gamla bestick från loppis, guldfrostade och klara ljuslyktor och så lite kottar och små bordsgranar till det. 





Tycker ni att julduken ser skrynklig ut så är det för att den ska vara så tycker jag. Och även de är arvegods, egentligen gamla handvävda lakan som kommer från C:s mormor eller farmor. 

Lagom till att vi började äta jullunchen började det också snöa! Så tajmat!






Och här kommer en alldeles rykande färsk bild från"tavlan" utanför mitt fönster


 8 minus i morse och det ryker över Vättern. Det kanske blir en vargavinter som jag läste på någon löpsedel?

Kommentarer

Populära inlägg