onsdag 31 december 2014

Årets sista dag

Ja gott folk, då har vi kommit till årets sista dag 2014. Aj aj vad fort det går. Jag tänkte avsluta året med en sammanfattning här, i min egen lilla dagbok.

Januari; som började med en långdragen förkylning och jag började året med att göra en almanacka av mina Instagrambilder.




Februari; vi åkte till Göteborg och firade min födelsedag. Lyxade lite i juniorsvit och middag på fin restaurang.




Mars; våren är här och nu köps det både pärlhyacinter och tulpaner. I slutet av månaden åkte vi ner till våra gamla hemtrakter nere på västkusten med besök på Restaurang Sand i Båstad bl.a.








April; i början av månaden blev det en tripp till Karlstad då ett barnbarn fyllde år. Vi bodde på det gamla fina Stadshotellet.




Så kom påsken. Vi åkte ner till västkusten igen och firade den och tänk, nästan 20 grader varmt hela påskhelgen!



Magnolia i full blom

Jag blir helt insnöad (?) på den gula färgen som syns överallt, här på ett jättelikt fat från Mateus, uppe på Design House Stockholm i Båstad.





Och körsbärsträden stod i blom

Krukväxterna här hemma fick skyddas mot solen och ta plats på öppna spisen



Maj; i slutet av månaden åker vi en vecka till favoritön Mallorca









Juni; första sommarmånaden. Hela tjocka släkten träffas i Båstad där vi äter på Restaurang Sand igen





Vi tar en tur till Torekov också och spanar in vindruvorna på Swensons krog. 



Och finaste blomman av dem alla har säsong



Men, det kan också se ut så här, riktiga orosmoln på himlen över Vättern i slutet av månaden



Mitt första halvår 2014, fortsättningen kommer i morgon 1 januari 2015!

Och med detta årets sista inlägg vill jag önska er ett riktigt Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails