Lunch i Portixol


En kall och tråkig midsommarhelg börjar närma sig slutet. Tråkig för att jag blev sjuk innan helgen och vi åkte inte iväg ner till kusten som bestämt. Jag roar mig med att fundera och planera för   möjligheterna till ett framtida arbete mellan hostattackerna.

Och bloggar åter igen om Mallorca. Den här gången från Portixol, som är en liten fiskeby alldeles utanför Palma. Portixol heter också ett svenskägt hotell som var det första designhotellet i Palma och jag tror det firar 15 år i år. Här hade vi bestämt oss för att äta lunch en dag.




Lunchen åt vi på terrassen i mysig miljö. 





Jag tycker om de gråa teakmöblerna och de blåa och turkosa färgerna ihop. 








Efter mat och kaffe gick vi runt en liten sväng på hotellet. 

Här hängde bl.a. denna otroliga tavla av Madeleine Pyk.






Och ett besök inne på toaletten blev det också ...




Varje toalett hade sitt mönster. Antar att det är klinker som är sönderslagna och sedan uppsatta som mosaik. Tycker mig känna igen en del färger och mönster från de populära marockanska klinkerna. Snyggt är det i alla fall!








Och en liten promenad i omgivningarna 







I bakgrunden på bilden ovan ser man hotellet. Skulle nog kunna tänka mig att bo här någon gång, det såg riktigt fräscht ut på hotellet. Samma ägare har också Hotel Esplendido som ligger i Puerto de Soller, också det på Mallorca. Här har vi också varit inne och tittat en gång för några år sedan när vi bodde i Puerto de Soller. 

Nu har jag snart visat alla bilder från Mallorcaresan, ett inlägg kvar om Rialto Living ska det bli också. 

Må så gott!

Kommentarer

Populära inlägg