torsdag 14 november 2013

En oplanerad semesterdag

God morgon!

I dag har jag en härlig oplanerad semesterdag. Vi har lite lugnare just nu på jobbet så jag passade på att ta lite ledigt. 

Har tagit lite nya bilder i vardagsrummet där det bl.a. kommit till lite nya kuddar i soffan. 








Jag har letat efter en sån här hängsparris ett tag och till slut hittade jag den på Tulipa blomsterverkstad under vår weekendresa ner till västkusten.







De svarta kuddarna med guldmedaljong kommer från Day och de har jag köpt hos Blackballoon. Den lilla harlekinmönstrade svartvita krukan  kommer från Floramor och krukatös.

Tidigare i höstas såg det ut så här i vardagsrummet

Efter att jag är klar med tvättstugan tänkte jag åka iväg till Ikea och kolla in ett gardintyg. Vi har fortfarande inte fått upp några gardiner i köket eftersom jag haft lite svårt att veta vad jag vill ha. Till slut fann jag lite inspiration när jag läste ett inlägg hos Helena med bloggen Drömhus där hon besökt Ivar Kreugers tändstickspalats. 



Foto via Drömhus


Tyget jag ska titta lite närmare på är Sofia hos Ikea alltså. Vi får se hur det blir, fortsättning följer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails