söndag 21 april 2013

Konstrunda - del 6

Dags igen för kultursöndag och den här gången kör vi manlig ung svensk konstnär, nämligen David Feucht. Hans tavlor är i kollagestil och det är ju den stilen jag gillar. Redan i tonåren när jag bodde hemma tapetserade jag dörren in till mitt rum med bilder urdragna från Veckorevyn och Hennes. Och jag har alltså inte tröttnat än på collage. 




Den här bilden såg jag i en inredningstidning för ett par år sedan och sen fick jag googla lite för att läsa mer om honom.


Vad jag förstår är han född i Sverige men uppväxt i USA och sedan flyttat tillbaka till Sverige igen för att studera konst.

Här följer några bilder på hans konst.








Härligt tycker jag!

Fin fortsättning på söndagen önskar jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails