lördag 6 april 2013

Att vika en bok och lite andra funderingar

I går morse vaknade jag ovanligt tidigt (typ kl 4). Antar jag var utsövd efter de senaste dagarnas sjukdom och sängliggande. Gick ju inte upp direkt men jag låg och funderade på vad jag kunde göra som inte låter något. Kom på att jag kan ju testa att vika sidor i en bok och skapa lite "bookart". Har man ju sett ett tag i tidningar och bloggar och blivit lite nyfiken på. Frida visade i ett inlägg nyligen hur man gör på ett enkelt sätt och det var väl det som gjorde att jag kom igång.




Jag letade upp en gammal pocketbok och satte igång att vika ...



Två sidor åt gången viks in mot mitten ... 







Och när man kommit till slutet klipper man pärmarna på boken i samma storlek som boksidorna






Och vips så har man en pappersdiamant! 

I dag vaknade jag ännu tidigare, närmare bestämt kl 03:45. I dag blev det inga pappersdiamanter vikta utan i stället låg jag och funderade på bloggens framtid. 

Jag har hållit på i 5 år nu men sista året har det varit lite si och så med inspiration och inlägg. Och speciellt sen man upptäckte det roliga och enkla med Instagram. 

Detta är ju ingen stor blogg på något sätt, har ju inte så många besökare även om jag tycker mig märka att det är en och annan som återkommer. Men att jag bloggar gör jag mycket för min egen skull, det är min lilla dagbok. Så, jag bestämde mig ändå för att fortsätta ett tag till. 

För att göra det lite enklare för mig så tänkte jag hålla mig till lite olika teman, t.ex. veckans webbshop, veckans blogg, konstrundan som jag påbörjade för några år sedan med lite olika favoritkonstnärer, veckans hem från Hemnet, veckans resetips osv. Vad tror ni om det? Om det är någon som läser detta får man gärna lämna en kommentar, skulle vara kul att höra vad ni tycker.

Jag börjar i alla fall redan nu, veckans webbshopar får bli Casabella och Oscar & Clothilde som jag redan gjort inlägg om här och här. Veckans blogg blir naturligtvis den som Sköna hem utsett, grattis till Seventeen doors, en av mina favoriter!

Det blev ett långt inlägg det här och nu får ni ha en skön fortsättning på lördagen så ses vi i morgon på konstrundan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails